Overige baten en lasten | Verschil tussen begroting en rekening | Lonen | Kapitaallasten | Restant te verklaren | ||||||
Taakvelden | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten | |
T0.8 | Overige baten en lasten | -318 | -35 | -354 | -294 | -24 | -35 | |||
Totaal | -318 | -35 | -354 | -294 | -24 | -35 |
Te verklaren verschil: Lasten | € | -23.985 | Nadeel |
In overeenstemming met de BBV-voorschriften is hier het verloop weergeven van de post onvoorzien en beleidsintensivering.
Onvoorzien en beleidsintensivering
Onvoorzien
Primitieve begroting, structureel vast bedrag per inwoner € 50.000
Beleidsintensivering / nieuw beleid
Primitieve begroting, beschikbaar per 01-01-2019 € 494.656
Wijziging 1, invulling incidenteel 2019 € -736.364
Wijziging 1, dekking bestedingsvoorstellen 2019 € 500.000
Wijziging 16, opbrengst nieuw voor oud € 905.000
Wijziging 16, mutaties Berap-I 2019 € -704.346
Wijziging 16, overheveling naar saldo begroting € -275.000
Wijziging 35, mutaties Berap-II 2019 € -254.885
Eindstand beleidsintensivering € -70.938
Saldo 31 december 2019 € -20.938
Toelichting:
In de BERAP 2019-II hebben we het geprognosticeerd rekeningresultaat bepaald aan de hand van de raming op de posten onvoorzien, beleidsintensivering en saldo begroting. De post onvoorzien is niet aangewend in 2019 en de post beleidsintensivering is aan de hand van de BERAP 2019-I en BERAP 2019-II bijgesteld.
Te verklaren verschil: Baten | € | -35.303 | Nadeel |
In 2018 is er nog een aanvullend bedrag aan btw geclaimd over het jaar 2017. In 2019 blijkt dat deze claim te hoog is geweest.