Jaarstukken 2019

Dienstverlening

Bestuursprogramma

10. Toegankelijkheid dienstverlening en informatie
Als gemeente willen we fysiek goed toegankelijk zijn, maar er ook voor zorgen dat onze informatie voor zoveel mogelijk mensen te benaderen en te begrijpen is. Op dat laatste vlak heeft eind 2018/begin 2019 een traject rondom het begrijpelijk schrijven van brieven en e-mails plaatsgevonden. Medewerkers hebben een training gevolgd en er is een coachpool gevormd. De komende periode willen we aan de slag met het vervolg, o.a. het aanpassen van onze standaardbrieven.
De geactualiseerde regelgeving op het gebied van digitale toegankelijkheid (van gemeentelijk website(s)) wordt meegenomen in de aanloop naar het programma Dienstverlening. In de laatste periode van 2019 wordt een plan van aanpak gemaakt voor het vernieuwen van onze gemeentelijke website. We willen de gebruiksvriendelijkheid vergroten en weer voldoen aan de toegankelijkheidseisen. In de eerste helft van 2020 moet deze website online gaan.

11. Doorontwikkeling dienstverlening
Er is gestart met de uitvoering. De raad heeft in de vergadering van 28 februari 2019 ingestemd met de nota van uitgangspunten.Om een programma Dienstverlening te kunnen starten heeft een gesprek tussen bestuurder, manager en projectleider plaatsgevonden. Hierin is de opdracht concreet gemaakt. Het programma kent een directe samenhang en verbinding tussen de thema’s dienstverlening, communicatie (i.r.t. de dienstverlening) en ICT (i.r.t. de dienstverlening).Na het gesprek is een interne brainstormgroep aan de slag gegaan. Zij komen tot concrete projecten die tijdens deze bestuursperiode worden opgepakt. Het verbeteren van de gemeentelijke dienstverlening is hierin de rode draad.

ga terug
Deze pagina is gebouwd op 06/16/2020 16:07:35 met de export van 06/16/2020 16:05:20